loading...

زیبایی و آرایشی

خواص زعفران برای پوست قرار است در این مقاله در مورد روش هایی صحبت کنیم که شما می توانید با استفاده از زعفران، پوستی شفاف تر و سر زنده تری داشته باشید. ما در این مقاله در مورد خواص زعفران برای

خواص زعفران برای پوست

قرار است در این مقاله در مورد روش هایی صحبت کنیم که شما می توانید با استفاده از زعفران، پوستی شفاف تر و سر زنده تری داشته باشید. ما در این مقاله در مورد خواص زعفران برای پوست صحبت می کنیم سعی می کنیم روش هایی را به شما معرفی کنیم که می توان برای هر پوستی استفاده کرد، پس اگر علاقه مند به دانستن این روش ها هستید، حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

قبل از شروع این نکته را در نظر داشته باشید: مصرف بیش از حد زعفران می تواند برای بعضی از افراد مضر باشد. مثلا ما در مقاله مربوط به زعفران در بارداری به این نکته اشاره کردیم که مصرف بیش از اندازه زعفران می تواند باعث سقط جنین شود و بهتر است با مشورت با پزشک این کار را انجام دهید.

یا در مقاله مربوط به زعفران در پریودی به این نکته اشاره شد که مصرف زعفران در دوران قاعدگی اتفاقا مفید است و می تواند فواید زیادی برای شما داشته باشد. پس در نتیجه نمی توان گفت که استفاده از روش هایی که در ادامه قرار است در موردشان صحبت کنیم برای تمام افراد خوب و کارساز است. ( لطفا با توجه به شرایط فعلی خودتان تصمیم به استفاده از این روش ها بگیرید ).

ماسک زعفران برا پوست های خشک

مقداری از زعفران را روی ماست بریزید و یک قاشق چایی خوری آبلیمو به آن اضافه کنید. صبر کنید تا رنگ ماست کمی زرد شود و بعد از آن این مخلوط را روی صورت خود بزنید و اجازه بدید چند دقیقه ( حدودا 30 دقیقه ) روی صورتتان بماند و بعد از آن صورتتان را با آب سرد بشورید.

ماسک زعفران برای پوست های نرمال

چند عدد توت فرنگی را له کنید و بعد چند رشته زعفران به آن اضافه کنید و چند دقیقه اجازه دهید که مواد ها با هم ترکیب شوند. بعد از چند دقیقه این موارد را روی صورت قرار می دهیم ( حدودا 30 دقیقه روی صورت بماند ). بعد از 15 دقیقه صورتتان را با آب سرد بشورید.

روشنی پوست با استفاده از زعفران

برای این کار مقداری به سندل سفید، یک لیوان شیر و چند رشته زعفران نیاز دارید. برای شروع، در لیوان شیر چند رشته از زعفران را مخلوط کنید و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه مواد بطور کامل با هم ترکیب شوند. در مرحله بعد کمی سندل سفید را به موادتان اضافه کرده و به صورت بزنید. اجازه دهید حدود 30 دقیقه این ماسک روی صورتتان باشد و بعد از این مراحل آن را با آب سرد بشورید. وجود منیزیم در زعفران باعث شادابی و روشنی پوست می شود.

پوستتان را درخشان کنید

چند رشته از زعفران را با کمی عسل ترکیب کنید و اجازه دهید این دو موارد بطور کامل باهم ترکیب شوند. بعد از انجام این مراحل می توانید موارد مورد نظر را روی صورت بزنید و اجازه دهید حدود 30 دقیقه روی صورتتان بماند. بعد از 30 دقیقه با آب سرد صورتتان را بشورید.

با خشکی پوست در زمستان چه کنیم؟

همینطور که اشاره شد می توانید برای درخشان کردن پوستتان از ترکیب زعفران با عسل استفاده کنید. عسل به تنهایی یک آب رسان مفید برای پوست است و زعفران هم همینطور که اشاره شد با وجود منیزم باعث افزایش شادابی و درخشش پوست می شود. برای خشکی پوست در زمستان می توانید از ترکیب عسل و زعفران استفاده کنید.

از بین بردن اثرات آفتاب سوختگی

برای از بین بردن اثرات آفتاب سوختگی نیاز به شیر پر چرب دارید. در ابتدا زعفران را به مدت یک شب در شیر پر چب خیس کنید و بعد از آب سعی کنید خیلی خوب این دو مواد را با انگشتانتان باهم دیگر مخلوط کنید. مواد درست شده را روی جاهایی که قصد از بین بردن آفتاب سوختگی را دارید بمالید و اجازه دهید به مدت چند دقیقه روی پوستتان بماند. در مرحله آخر مواد را با آب بشورید.

نکته: با انجام چند مرحله از این کار، اثرات آفتاب سوختگی از بین نمی رود بلکه باید بطور مدام این کار را انجام دهید تا نتیجه بگیرید.

نتیجه گیری

بطور کلی استفاده زعفران برای پوست مفید است و می تواند فواید زیادی را برای پوستتان داشته باشد از جمله درخشندگی، شادابی، از بین بردن چین و چروک، از بین بردن آفتاب سوختگی و غیره. اما در نظر داشته باشید که مصرف بیش از اندازه این روش ها هم می تواند مضر باشد پس در نتیجه در مصرف آنها زیاده روی نکنید.

نظرات (0) تاریخ : دوشنبه 10 آبان 1400 زمان : 11:38 بازدید : 119 نویسنده : سمیرا
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 11
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 6
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 16
  • آی پی دیروز : 1
  • بازدید امروز : 19
  • باردید دیروز : 2
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 25
  • بازدید ماه : 25
  • بازدید سال : 453
  • بازدید کلی : 10,361